Par saņemtajās sūdzībām 2025.gada pirmajā pusgadā

2025. gada pirmajos sešos mēnešos Maksātnespējas kontroles dienests ir saņēmis 38 sūdzības par maksātnespējas procesa administratoru un tiesiskās aizsardzības procesa uzraugošo personu rīcību un 28 % gadījumu atzinis pārkāpumus.

Sūdzību un atzīto pārkāpumu skaits

2025.gada pirmajā pusgadā Maksātnespējas kontroles dienests ir saņēmis 38 sūdzības par maksātnespējas procesa administratoru (turpmāk – administratoru) un tiesiskās aizsardzības procesa (turpmāk – TAP) uzraugošo personu rīcību. No saņemtajām sūdzībām 8 bijušas par administratoru rīcību juridiskās personas maksātnespējas procesā, 12 - fiziskās personas maksātnespējas procesā, savukārt 18 sūdzības saņemtas par uzraugošo personu rīcību TAP. Šogad sūdzību skaits ir par 8,57 % lielāks nekā 2024. gadā, kad tika saņemtas 35 sūdzības. Sūdzību skaita pieaugums galvenokārt saistīts ar vairākām līdzīga satura sūdzībām viena maksātnespējas procesa vai TAP ietvaros.

Kopumā 2025. gada pirmajos sešos mēnešos Maksātnespējas kontroles dienests pieņēma 25 lēmumus, no kuriem 28 % gadījumu atzina pārkāpumus administratora vai uzraugošās personas rīcībā. Līdzīga proporcija atzīto pārkāpumu īpatsvarā bija vērojama arī 2024. gadā.

Biežāk sūdzībās izteiktās pretenzijas saistītas ar informācijas nesniegšanu maksātnespējas procesā iesaistītajām personām, sasniedzamības nenodrošināšanu, vilcināšanos pabeigt bankrota procedūru, kā arī darījumu neizvērtēšanu. Savukārt pretenzijas par TAP uzraugošajām personām saistītas ar parādnieka darbības uzraudzību (parādniekam nesniedzot atbildi kreditoram, parādniekam neveicot darba algas samaksu). Tipiskākās nozares, kurās saņemtas sūdzības juridiskās personas maksātnespējas procesā ir transporta pakalpojumi un mazumtirdzniecība – 5 sūdzības, savukārt TAP – būvniecība – 2 sūdzības.      

Sūdzību izskatīšana ir viens no dienesta uzdevumiem, ko tas veic, lai īstenotu iedzīvotāju un valsts interešu aizsardzību maksātnespējas procesa un TAP jautājumos.

Sūdzības iesniegšana Maksātnespējas kontroles dienestā ir viens no veidiem, kā persona var aizsargāt  savas likumiskās intereses maksātnespējas procesā un TAP.

            Sūdzību par administratoru vai TAP uzraugošu personu var iesniegt Maksātnespējas kontroles dienestā

  1. parakstot to ar e-parakstu un nosūtot uz pasts@mkd.gov.lv vai E-adreses informācijas sistēmā;
  2. parakstot to fiziski un nosūtot pa pastu, vai ievietojot dienesta pasta kastītē (Mārstaļu iela 19, Rīga, LV-1050);
  3. parakstot to fiziski un iesniedzot klātienē (Mārstaļu iela 19, Rīga, LV-1050)

Saistītas tēmas

Jaunumi Aktuālā informācija administratoriem