17.12.2025. pasludināta SIA “SmartLynx Airlines” maksātnespēja un iecelta administratore Marija Mišina.
Kreditoru (darbinieku) prasījumu pieteikšanas termiņš noteikts līdz 17.01.2026.
Kreditoriem (darbiniekiem) prasījumi jāpiesaka un jāiesniedz administratorei, pievienojot prasījumu pamatojošos dokumentus.
Zemāk sniegta detalizēta informācija par kreditoru (darbinieku), prasījumu iesniegšanu.
1. Lai iesniegtu savu kreditora prasījumu, izmantojot EMUS e-pakalpojumu, Jums nepieciešams ieiet EMUS e-pakalpojumu mājaslapā un autorizēties ar Latvija.lv rīkiem: https://emuspublic.ta.gov.lv/Autentif
2. Jāizvēlas šo pogu un jānospiež “Turpināt”:
3. Jāatrod uzņēmumu (SIA SMARTLYNX AIRLINES vai 40003056133 – ierakstot tikai vienu kritēriju)
un jānospiež poga “Atvērt” un “Jauns kreditors”:
4. Jāievada informācija par kreditoru (vārds, uzvārds un pers.kods ielasīsies automātiski no Latvija.lv un tos nav jālabo) un jānospiež “Saglabāt” (pie “Ieinteresētā persona” jānorāda “Nē”, ja neesat SIA ,,SIA SMARTLYNX AIRLINES” dibinātājs, dalībnieks (akcionārs) vai biedrs, pārvaldes institūciju loceklis vai to radinieks un laulātais):
5. Sadaļā “Pamatojošo dokumentu datnes” ir jāpievieno dokumentus, kas pamato Jūsu prasījumu (piemēram, darba algas aprēķins, algu lapiņa, vidējās izpeļņas aprēķins, darba līgums u.c.) un jānospiež “Saglabāt”:
6. Sadaļā “Kreditora prasījums” ir jāpievieno prasījuma summa (piem.darba devēja neizmaksātā summa kā galvenais prasījums, bet blakus prasījums 0 (obligāts lauks), ja nav procenti u.tml.), prasījuma pamatojuma apraksts (Neizmaksātā darba alga, atvaļinājuma kompensācija un atlaišanas pabalsts u.tml.), jāizvēlas pievienotā pamatojošā dokumenta datne (to pievieno vispirms un šajā sadaļā tikai attiecina, jānorāda nenodrošināts prasījuma veids, ja prasījums nav nodrošināts ar hipotēku u.tml.
Ja vēlies saņemt darbinieku prasījumu izmaksu no darbinieku prasījumu garantiju fonda, tad jāveic atzīme
"Vai vēlaties aizpildīt informāciju par darbinieka prasījumu (izmaksa no darbinieku prasījumu garantiju fonda)?":
Ieliekot atzīmi, sistēma atvērs visus prasījumu veidus, kurus darbiniekam ir iespējams segt no Darbinieku prasījumu garantiju fonda. Darbiniekam jānorāda katra prasījuma periods un summas, kuras darba devējs nav samaksājis.
Nospiežot pogu "Atvērt", tiks atvērta attiecīgā prasījuma sadaļa. Tajā, nospiežot pogu "Pievienot jaunu", jāaizpilda prasījuma periods un neizmaksātās summas.
Aizpildot visus prasījumus, obligāti jāatzīmē, ka "Esmu sniedzis/sniegusi visu manā rīcībā esošo informāciju un apliecinu sniegtās informācijas patiesumu. Apzinos sekas par nepatiesas informācijas sniegšanu." un jānospiež “Saglabāt”:
7. Kad tiks ievadīta visa nepieciešamā informācija, nepieciešams nospiest pogu “Iesniegt kreditora prasījumu”. Jūsu prasījuma statusam ir jābūt: “Iesniegts MPA”, kā arī laukā “MPA Lietv.Nr.” ir jābūt reģistrācijas Nr.
Pēc kreditora prasījuma iesniegšanas administrators to izskatīs un pieņems lēmumu par prasījuma atzīšanu, daļēju atzīšanu vai neatzīšanu, kā arī var lūgt precizēt kreditora prasījumu, ja tajā būs trūkumi, par ko saņemsiet dokumentu no administratora. Ja par kreditora prasījumu nav strīda, tad administrators iekļaus Jūsu kreditora prasījumu kopā ar citu kreditoru prasījumiem dokumentā “Kreditoru prasījumu reģistrs”, kuru nosūtīs Jums.
Kad administrators ir pieņēmis lēmumu par kreditora (darbinieka) prasījuma atzīšanu vai daļēju atzīšanu un lēmums nav pārsūdzēts (vai arī tiesa šo kreditora (darbinieka) sūdzību ir jau izskatījusi), darbiniekam vairs nav jāveic nekādas aktīvas darbības – tālāko procesa gaitu virzīs maksātnespējas procesa administrators.
Pēc maksātnespējas procesa pasludināšanas administrators izvērtēs parādnieka mantu un sagatavos dokumentu “Mantas pārdošanas plāns”, ja uzņēmumam ir manta, vai dokumentu “Ziņojums par mantas neesamību”, ja parādniekam nav mantas. Pēc minēto dokumentu sastādīšanas tiks realizēta parādnieka manta un tiks sagatavots dokuments “Izmaksu saraksts un kreditoru prasījumu segšanas plāns”, kurā būs norādīti saņemtie naudas līdzekļi no parādnieka mantas, maksātnespējas procesa izmaksas, kā arī naudas līdzekļi, kas paliek pāri atzīto kreditoru prasījumu segšanai atbilstoši Maksātnespējas likumā noteiktajai prioritātei, kas būs maksātnespējas procesa beigu stadijā, kurā kreditoriem tiks segti atzītie kreditoru prasījumi, ja būs pieejami naudas līdzekļi.
Detalizēta informācija (instrukcija) par EMUS e-pakalpojuma lietošanu
Informācija kreditoriem par datu apstrādi maksātnespējas procesā
1. Par kreditoru prasījumu reģistrā norādāmo informāciju
No Maksātnespējas likuma 78. panta otrās daļas izriet, ka administratoram, sagatavojot un izsūtot kreditoru prasījumu reģistru, ir jānorāda kreditoru – fizisko personu – identifikācijas dati, t.i., vārds, uzvārds, personas kods. Elektroniskajā maksātnespējas uzskaites sistēmā, ievadot datus par kreditoriem – fiziskām personām, ir jānorāda arī to e-pasts.
2. Par kreditoru prasījuma reģistra nosūtīšanu
Tāpat Maksātnespējas likuma normas paredz, ka kreditoru prasījumu reģistrā esošā informācija, kas satur kreditoru – fizisko personu identificējošus datus, tiek nosūtīta visiem kreditoriem, kā arī Maksātnespējas kontroles dienestam, tiesai, kura pasludinājusi attiecīgo maksātnespējas procesu, un parādnieka pārstāvim.
Secināms, ka likumdevējs ir izvērtējis Maksātnespējas likuma atbilstību datu aizsardzības prasībām, proti, kāda informācija par kreditoriem un maksātnespējas procesu ir pieejama procesā iesaistītajām personām, lai sasniegtu Maksātnespējas likuma mērķi.
3. Kādi ir informācijas saņēmēja - kreditora pienākumi attiecībā uz citu personu datu aizsardzību?
Katrs kreditors ir saņēmējs Vispārīgās datu aizsardzības regulas izpratnē un saņem informāciju, t.sk. – citu kreditoru datus. Savukārt, ja kreditors izmanto saņemto informāciju citiem (nelikumīgiem) mērķiem – viņš kļūst par pārzini un atbild par datu aizsardzības noteikumu pārkāpumiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.






